You're not connected to the Internet.
Company news

Take part in our Galaxus Live Campaign and make up to CHF 3000.–!

You and your ski pants from Galaxus.ch. You and your blender from Galaxus.ch. You and your lightsaber from Galaxus.ch. You and your batman costume from Galaxus.ch.

Send us a picture or video of yourself using your Galaxus.ch product – or explain by means of words and image, which product you desperately need.

Only the best, funniest, quirkiest and most extreme entries will be selected for our ads and awarded a digitec/Galaxus voucher worth up to CHF 2000.–.

All entries automatically take part in our Facebook user competition. In other words, it’s not the Galaxus advertisers but our users who pick their favourites. The winners are awarded with a CHF 1000.– shopping voucher.

Sound good? Then show us what you’ve got!

Taking part:

Send us your photo / video together with your first name, place of residence and information on the product via e-mail or Facebook. For further information on photo and video format see below.

Format and content:

Photo:

  • The person or persons depicted must be visible but need not necessarily be recognisable. No graphics or fonts may be subsequently integrated into the photo.
  • The photo must feature a product from the Galaxus range (excluding products from the category “digital”).
  • Format: Photos must be in landscape or portrait format, preferably in their original resolution (i.e. not downscaled).

Video:

  • The person or persons depicted must be visible but need not necessarily be recognisable.
  • The video must feature a product from the Galaxus range (excluding products from the category “digital”).
  • Format: The camerawork should be as calm as possible and in landscape format. It should only include ambient noise but no speech or music.
  • Length: approx. 10–15 seconds.

Win:

The winners will be selected at the end of June 2017 and notified by e-mail. The selected photos are rewarded with a CHF 1000.– shopping voucher and videos with a CHF 2000.– shopping voucher.

Win even more:

All entries automatically take part in our Facebook user competition. The winners (best photo and best video) are each awarded a CHF 1000.– shopping voucher.

Rules of the game:

  1. All participants must guarantee and confirm that all persons depicted in their photo or video agree to its publication.
  2. No other brand logo should be visible apart from the respective product logo.
  3. No alcohol or tobacco products may be shown nor may music be audible. The recordings must be made on the public domain or on private ground.
  4. The voting procedure may in no way be manipulated by the participants.
  5. We reserve the right to exclude a photo or video from the competition if entry conditions are infringed.

Entry conditions for the Galaxus Live Campaign By entering a photo or video, the sender confirms to be the author of the recording and gives Digitec Galaxus AG the right of unrestricted use of the recording for the intended advertising purpose (billboards, printed ads, hanging displays in trams and busses, TV ads, cinema ads, social media competitions) for no longer than 1 July 2018. For each photo or video used in the campaign, the sender receives the stated amount as lump sum compensation. Further claims are excluded.

More on the Galaxus Live Campaign

User

Thomas Schneider

My intrinsic motivation is constantly pushing me to outdo myself – whether I’m supervising projects at work, working out in my spare time or setting personal goals. Fun, enthusiasm and conviction are part of my way of life.

13 comments

User KingRaven90

Wie ist das jetzt den genau ist die Sparte digital ausgeschlossen oder nicht? Denn bei den letzten Verlosungen sind immer wieder Videos berücksichtigt worden, die Produkte von der Sparte digital beworben haben. Bin deswegen leicht verwirt und enttäuscht, da so nicht alle die gleichen Chanchen haben

20.02.2017
Report abuse

You must log in to report an abuse.

User srdjan91

Ja das mit der VR-Brille ist etwas verwirrend, da es eigentlich ein Produkt von digitec ist. Auch das Video mit der Popcorn-Maschine. Es wurde im Hochformat gedreht, obwohl explizit steht, dass es im Querformat sein muss und auch so im Erklärungsvideo gesagt wird.

Es sind einige verdiente Sieger dabei! Gratulation
Aber diejenigen, welche nicht dem Reglement folgen, sollten meiner Meinung nach eigentlich nicht beachtet werde.

20.02.2017
Report abuse

You must log in to report an abuse.

User KingRaven90

Ja auch der Gameboy ist ein Digitec Produkt wobei mann dies kaum sieht im Video^^ und bei der letzten Kampagne war es die Foto Leuchte die von der Sparte digital gekommen ist. Somit sind die Spielregeln wie es aussieht nicht so tragend oder egal. Jedenfalls ein Grund dafür sich keine Mühe mehr zu machen, da es egal ist was eingeschickt wird. Mann muss einfach Glück haben oder gerade die Idee nach der Sie gesucht hatten. eigentlich Schade hatte mir Mühe gegeben damit ich alle Regeln einhalte ;-)

20.02.2017
Report abuse

You must log in to report an abuse.

User srdjan91

Hast du deins bei Facebook hochgeladen? Würde es mir gerne ansehen! :-).

20.02.2017
Report abuse

You must log in to report an abuse.

You must be logged in to reply to a comment

User Zoruak - The only one

#triggered!
Wieso haben Einsendungen welche die Regeln nicht beachtet haben gewonnen?!

Ich versteh die Welt nicht mehr ¯\_(ツ)_/¯

20.02.2017
Report abuse

You must log in to report an abuse.

User Francesco B.

Ich auch nicht. Das letzte mal wurde ich genau deswegen disqualifiziert. Da lässt sich wohl nichts machen :/

20.02.2017
Report abuse

You must log in to report an abuse.

User Thomas Schneider

Hi Zusammen
Mit unseren Auflistungen zu «Form und Inhalt» geben wir Tipps wie ihr eure Chancen optimieren könnt, damit eure Sujets ausgewählt werden. Wenn eure Einsendung aber trotz nicht Einhaltung dieser Vorgaben auf ganzer Linie überzeugt, lassen wir uns die Möglichkeit offen, sie dennoch in unserer Galaxus Live Kampagne zu integrieren. Die Sujets mit dem Gameboy und der VR-Brille haben uns so gut gefallen, dass wir sie nicht missen wollten.
Danke für euer Verständnis und Gruss

21.02.2017
Report abuse

You must log in to report an abuse.

You must be logged in to reply to a comment

User aemer666

Gibt es zu den Einsendungen via Email keine Bestätigung der Teilnahme/Feedback? Danke.

22.01.2017
Report abuse

You must log in to report an abuse.

User srdjan91

Ich habe keine Bestätigung erhalten und daher das Video nochmals bei Facebook hochgeladen. Denke aber schon, dass sie auch die per Mail eingeschickten Sachen berücksichtigen werden - auch ohne den Erhalt dieser zu bestätigen. ;-)

11.02.2017
Report abuse

You must log in to report an abuse.

User aemer666

bleibt die Frage, wann die Gewinner publiziert werden :)

11.02.2017
Report abuse

You must log in to report an abuse.

User srdjan91

Zwei Videos sind nun auf dem Youtube Channel von Galaxus. Diese wurden wohl bereits ausgewählt. Einen der beiden finde ich toll. Hoffentlich folgen bald weitere...

17.02.2017
Report abuse

You must log in to report an abuse.

User aemer666

ahhh. danke :)

17.02.2017
Report abuse

You must log in to report an abuse.

You must be logged in to reply to a comment


Please log in.

You have to be logged in to create a new comment.

Corporate logo