You're not connected to the Internet.
Company news 620

Galaxus now has a 30-day right of return policy

With immediate effect, digitec and Galaxus clients can return all products (with minor exceptions) within 30 days. The former return policy allowed 14 days since delivery or pick-up.

Good news for all digitec and Galaxus clients: From today, both online shops have a 30-day right of return policy on almost all products. “As Swiss market leader, we want to set a good example with our new service guidelines,” Digitec Galaxus CEO Florian Teuteberg explains.

This 30-day return policy applies to all products that are bought on digitec or Galaxus – irrespective of whether an article was on stock when the order was placed or had to be obtained specifically for the customer.

As usual, some product categories such as food and sanitary products can’t be returned. You can find all details on the digitec and Galaxus return policy here.

One more exception: Products from third-party providers are subject to a 14-day return policy. “We are working on providing the same service for these products, too,” Florian Teuteberg states. The Galaxus merchant programme with clearly marked third-party providers started in October 2016 and allows companies such as Qualipet, Kare Design, M-Way and Rhomerg Schmuck to offer their range of products on Galaxus.

Easier return process

Unlike EU laws, retailers in Switzerland aren’t obliged to grant right of return to their customers. It’s up to each seller to decide whether a product can be returned if it’s bought in the wrong size or just turns out to look different than expected. Offering a 30-day return policy is very generous by Swiss standards. If you wish to return a product, this can be done in your customer account under « Returns and warranty». Provided that a product can be returned and depending on the product condition, a full refund or a deduction of the price are offered. All products may be returned either via pick-up service or directly to the post office, all PickMup locations, one of our stores or the Digitec Galaxus warehouse in Wohlen (AG). For clothing and shoes, Digitec Galaxus will take over all postal charges for the return shipment.

User
Ich bin bei digitec und Galaxus zuständig für den Austausch mit Journalisten und Bloggern. Gute Geschichten sind meine Leidenschaft; deshalb bin ich immer auf dem neusten Stand.

6 comments

User uelas

Jetzt müsst ihr nur noch den albernen Mindestbestellwert abschaffen dann kann man endlich mit Genuss online shoppen!

29.08.2017
Report abuse

You must log in to report an abuse.

User pascalb86

Genau, der Kleinmengenzuschlag für Abholer ist eine Frechheit!!!

02.09.2017
Report abuse

You must log in to report an abuse.

You must be logged in to reply to a comment

User funky13

Sie verkaufen das hier als tolle Neuerung. Wenn man jedoch mit vorher vergleicht wo bei den meisten Produkten der Tagespreis gut geschrieben wurde (der glücklicherweise meistens gleich war) und jetzt davon auszugehen ist, dass man 10 % oder min. 10 Stutz bei jedem Artikel verliert, dann ist das viel weniger kundenfreundlich als es zuvor war. Das sieht für mich danach aus, als ob man noch mehr Kohle mit den Rückgaben verdienen will. Mit Kulanz hat das wirklich sehr wenig zu tun. Schade dass in der Schweiz die Händler machen können was sie wollen!

02.09.2017
Report abuse

You must log in to report an abuse.

You must be logged in to reply to a comment

User cschuetz33

Echt top, toll dass Sie von sich aus so eine konsumenten freundliche Haltung einnehmen. Ich kaufe deshalb noch lieber bei ihnen und werde in Zukunft noch mehr unkulante Schweizer Händler meiden.

29.08.2017
Report abuse

You must log in to report an abuse.

User raphaellanz

Sie finden das kulant? Wenn ich ein Schrott hier kaufe es zuhause öffne und es erst dann merke das es Schrott ist, ziehen sie mir 10% des Betrages ab. Nein danke! Bei Amazon sende ich es zurück ohne Probleme und erhalte alles zurück. Geht übrigends Uch bei melectronics und fust.

02.09.2017
Report abuse

You must log in to report an abuse.

You must be logged in to reply to a comment


Please log in.

You have to be logged in to create a new comment.

Corporate logo