You're not connected to the Internet.
Corporate logo
New features 918

New: 14-day free returns on clothing and shoes!

We are upgrading our return conditions! You can now return clothing and shows free of charge within 14 days.

Is there a pinch in your shoe instead of a spring in your step? Trousers too tight? An unintentional crop in your top? Shoes and clothes can vary depending on the brand and model. We understand if you’ve accidentally picked the wrong size. That’s why you can now return clothing and shoes free of charge if they don’t fit or you don’t like them. Find out all you need to know right here.

What articles can be returned free of charge?

Our new return conditions exclusively apply to clothing and shoes. For reasons of health and hygiene, certain articles, e.g. underwear/lingerie, socks, brassieres and swimwear, may not be returned.

How do I return an article?

All returns can be made through your customer account in the “orders” section. All it takes is a few simple steps.

  • Step 1: Go to the respective order and click on the bottom right button “register return” below the shoes or clothing in question .
  • Step 2: On the next page you can enter the reason for returning the article and choose how you would like to return it (by post, pick@home collection, return to Päckli-Punkt collection point, take back to one of our stores). Next, click on the “create return request” button (bottom right).
  • Step 3: If you wish to return the article by post, print off the label for your parcel as well as the return note that must be enclosed with the article. The postal charges for the return shipment will be borne by Digitec Galaxus AG.

What should I pay attention to when returning an article?

Any article you wish to return must be in perfect condition (as good as new) and complete (including any accessories). It must be free of any traces of use and still have the original label. Deductions will be made for any damages or defects. The date of purchase may not be longer than max. 14 days (calendar days) ago. The date of the postmark or the date on which the item was personally returned applies. It is not possible to return articles after this time period has expired.

Click here for more detailed information.

User
I’m not a great cook, struggle with home decorating and am incapable of properly assembling IKEA furniture. So at Galaxus, I’m a marketing manager in charge of sports. And sports is also what I love doing best in my spare time: cycling, tennis, skiing, swimming or working out at the gym. I’m also passionate about football and a big Bayern Munich supporter.

9 comments

Please log in.

You have to be logged in to create a new comment.


User alexkoller

Gibt es evtl. bald auch die Möglichkeit Helme zu probieren und diese allenfalls zurück zu senden? Diese werden ja von einem externen Lager versendet.

26.05.2016
Report abuse

You must log in to report an abuse.

User Theresa Schieder-Moradi

Hallo Alex. Helme können bereits jetzt an uns retourniert werden, wenn das Originaletikett noch dran ist und Produkt sowie Verpackung neuwertig sind. Die kostenlose (!) Rücksendung ist allerdings zum jetzigen Zeitpunkt nur für Bekleidung und Schuhe gültig.

26.05.2016
Report abuse

You must log in to report an abuse.

User marco.braunschweiler

Beil allen PickMup Abholstellen www.pickmup.ch kann man die Artikel kostenlos zurücksenden, sofern das Paket postfähig verpackt ist!

26.05.2016
Report abuse

You must log in to report an abuse.

Answer
User sarahcarvana

Wie sieht es mut Babydecken aus? Fallen die ebenso unter die Kategorie Bekleidung?

25.07.2017
Report abuse

You must log in to report an abuse.

User Theresa Schieder

Hallo sarahcarvana! Babydecken gehören bei uns nicht zur Kategorie «Bekleidung und Schuhe». Sie unterliegen damit den allgemeinen Rückgaberichtlinien: galaxus.ch/de/wiki/560

26.07.2017
Report abuse

You must log in to report an abuse.

Answer
User cega

Grundsätzlich habe ich Interesse an einem Protektoren-Shirt der Marke Bliss. Leider musste ich die Erfahrung machen dass insbesondere bei Sportbekleidung die Grössen gewaltige Differenzen haben. So benutze ich Shirts und Hemden in den Grössen L-XXL.
Ist es möglich eine Auswahl-Sendung zu bekommen, und die Rechnung nach Behalt der Ware zu begleichen oder zurück zu senden bei nicht passen?

23.06.2018
Report abuse

You must log in to report an abuse.

User David Lim

Grundsätzlich steht es dir frei Artikel innerhalb der Rückgabefrist zurück zu senden, wenn sie dir nicht gefallen, sofern alle Artikel den Rückgabekonditionen entsprechen. Nach Erhalt der Rücksendung wird die Rechnung im System angepasst, falls du nicht ein neues Mail erhalten würdest, müsstest du dann die neue Rechnung über das Kundenkonto ziehen.

05.07.2018
Report abuse

You must log in to report an abuse.

Answer